Головна » Файли » Маляс Н. О. |
24.11.2014, 12:45 | ||||
Вчитель правознавства ЗОШ І-ІІІ ступеня с.Полапи Маляс Н.О.
Виховний захід на правову тематику
Тема: Світова книга прав дитини
Мета: ознайомити учнів із міжнародно-правовим актом – Конвенцією про права дитини ; розвивати вміння застосовувати знання своїх прав у різних життєвих ситуаціях ; виховувати повагу до міжнародних правових актів. Обладнання : Конвенція про права дитини; Конституція України; газетні та журнальні статті ; вислови : “Сьогодні діти – завтра народ.” “ Легше любити весь світ , ніж одну дитину “ ( В. Сухомлинський) “ Кожна дитина має право на увагу , на ласку ,на похвалу” (Є. Аркін) “ Діти – живі квіти землі “ ( М. Горький) Що більше у дитини волі , то менше необхідності у покараннях . Що більше похвали, то менше покарань. ( Я. Корчак ) Вступне слово вчителя. Великий педагог В.О. Сухомлинський колись зауважив : “Сьогодні діти – завтра народ !” Діти – майбутнє нашої країни, і від їхнього фізичного розвитку , знань і вмінь залежатиме , якою буде наша Україна. 20 листопада 1989 року Генеральна Асамблея ООН прийняла надзвичайно важливий документ – Конвенцію про права дитини, ратифіковану Верховною Радою України 27 лютого 1991 року. Затвердження цього міжнародно-правового договору в Україні свідчить про те , що наша держава дбає про своє майбутнє , робить все для забезпечення захисту дітей від усіх форм дискримінації. Сьогодні ми ознайомимося з основними принципами цього документа , обговоримо ряд суттєвих питань , що стосуються дітей. Але спочатку ми перемістимось на годину у дуже подібну на нашу країну , в якій трапилось ось що...
Дійові особи: Ведучий . Фея Хлопчик та дівчинка Дівчинка , яка йшла мимо Дівчатка , які кидали листки Хлопчик , якого хочуть вколоти Діти-біженці Злі люди Ведучий. Сталося це в країні , де живуть такі ж люди , як ми з вами . Вдень там світить сонце , вночі сяють зорі . Є там гори , ліси , моря . Люди там хочуть жити , працювати , радіти . Хочуть своєю чесною працею заробити на хліб , одяг , взуття , забезпечити достаток собі й своїм дітям . Життя в країні и було працею заробити на хліб , одяг , взуття, забезпечити достаток собі й своїм дітям . Життя в країні було важким . Ось сам е в цій країні якось ішли вулицею Хлопчик і Дівчина . Раптом побачили на дорозі дивну паличку . Хлопчик . Що це ? Дівчинка .Це , мабуть , чарівна паличка . Хлопчик. Як нам пощастило ! Тепер у нас буде досхочу морозива , тістечок , красивих речей . Дай мені паличку , я ї знайшов . Діти . Це несправедливо , ми її разом знайшли . Фея . Постривайте ! Вам справді пощастило , але не так , як ви думаєте . Ви знайшли чарівну паличку Добра і Справедливості , яка один раз на тисячу років може виконати чотири бажання . Але просити в неї можна лише те , що принесе багато благ. Діти. Хто ти ? Фея . Я- Фея Добра і Справедливості . Якщо ви піднімете чарівну паличку в гору і скажете : „ Це несправедливо !”- одразу ж з’явлюся і допоможу вам. Хлопчик . Щось мені не дуже подобається ця паличка . Користі з неї мало . Дівчинка . Не поспішай з висновками . Спочатку спробуємо її в ділі . Ведучий . І пішли Хлопчик з Дівчинкою подорожувати по своїй країні .
Сцена 1 . В центрі класу стіл і стільці , Троє сидять і грають в карти , поруч лежать сірники , попільничка . Мимо проходить Дівчинка . Перший . Дай закурити . Дівчинка . Я не палю . Другий . Ти що , не зрозуміла. Ану давай ! Дівчинка .Я не маю . Повірте ! Третій . Ану , хлопці , хапайте її і женіть в три шиї ! Хлопчик і дівчинка . Це несправедливо ! Фея . Слухайте всі ! Про дітей, які стали жертвами жорстокості , нелюдського ставлення і приниження , потрібно турбуватися . Лікувати від пережитого жаху . Ведучий . Пішли хлопчик і дівчинка далі . Вони були дуже раді , що допомогли дівчинці .
Сцена 2 . На сцені скринька з написом „Пошта „ . Вибігає Дівчинка з листом , потім підходить друга . 1 дівчинка . Я написала лист своїй найкращій подрузі . Розповіла найбільшу таємницю свого життя і не хочу , щоб про неї хтось довідався . 2 дівчинка . Я написала лист своїй бабусі . Розповіла , як живу , як учуся і хочу якнайшвидше отримати відповідь . (кидають лист і зникають ). Перший . Цікаво , що написано в листах , які лежать тут . Другий . Давай відкриємо . Третій . І всі листи прочитаємо , всі таємниці розкажемо . Ото буде сміху ! Хлопчик і дівчинка .Це несправедливо . Фея .Слухайте всі ! Ніхто не має права вриватися у ваше життя , читати ваші листи , ображати вас словом чи ділом . Ведучий . Так з допомогою чарівної палички було збережено таємницю листування . І пішли. Хлопчик і Дівчинка далі
Сцена 3 На сцені сидять троє , мимо проходить Хлопчик Перший Шпана , ану давай сюди ! Пробував це ? Один раз! Це ж кайф ! Хлопчик . Я не хочу ! Це шкідливо для здоров’я ! Другий . Баба ! Третій . Та що ви його слухаєте ? Самі вколемо раз , другий , а там і сам прибіжить до нас . Хлопчик і Дівчинка . Це несправедливо! Фея . Слухайте всі ! Уряди країн готові зробити все для того , щоб захистити дітей від вживання сильнодіючих фармакологічних препаратів , наркотиків та токсичних речовин , які збагачують ділків і знищують дітей . Ведучий . Вже три бажання виконала чарівна паличка . Залишилось ще 1 . Задумались хлопчик і дівчинка на що їх витратити .
Сцена 4. На сцені сидять троє . Мимо проходять діти-біженці . Третій . А це ще хто ? Чого приплентався в нашу країну ? Ану давай звідси ! Перший . Щось не зрозуміли ? Другий . Валіть звідси ! Один з юрби .У нас війна , ми шукаємо притулку в мирній країні . Третій . А нам яке діло ? Хлопчик і Дівчинка . Це несправедливо! Зроби усіх людей добрими! Фея . Слухайте всі ! Уряди багатьох країн обіцяють дітям-біженцям , Які змушені тікати від війни , притулок . Ведучий . На світі залишилось ще багато зла й несправедливості . Ось тут подивіться і туди гляньте , і за далекі гори киньте погляд . Невже ми ще тисячу років повинні чекати , поки чарівна паличка набере могутності і сили . Фея . Ні , чеками не можна , не даваймо злу побороти добро . Відстоюймо права людини . Борімося разом проти Зла Нелюдяності Жорстокості Експлуатації Приниження Образи Неповаги Послухаймо інші статті конвенції про права дитини Учні : Ст. 6. Ви маєте невід’ємне право на життя , а держава забезпечує максимальною мірою виживання і здоровий розвиток дитини . Ст.14. Ви маєте право на свободу думки , совісті , релігії . Ст.18. За ваш розвиток та виховання в однаковій мірі несуть відповідальність батьки. Держава надає їм всіляку допомогу в цьому. Ст.24. Дитина має виховуватись у здоровому способі життя . Вона має право на медичну допомогу , користування найдосконалішими послугами охорони здоров’я і засобами лікування хвороб. Ст.30. Якщо ви належите до етнічної меншини , то вам гарантується право користуватися своєю культурою, сповідувати свою релігію, а також користуватись рідною мовою. Ст.32. Дитина має право на захист від економічної експлуатації. Ніхто не повинен збагачуватись на дешевій праці дітей. Дитяча праця забороняється. Особливо коли вона шкідлива для здоров’я. Ст.35 Забороняється торгівля дітьми в будь-якій формі. Жодна дитина не може бути продана або куплена. Діти - це люди! Людина не може належати нікому окрім себе. Ст.40. Навіть якщо хто і порушить закон, він має право на таке ставленя до себе, яке не принижує його гідність, не ображає його, не позбавляє поваги до прав людини. Ведучий. У всіх частинах світу не існує товариства чи людини, які б мали підстави займатися діяльністю, спрямованою на знищення тих прав про які ви щойно почули. У Конституції України всі ці права закріплені в статтях: 52, 53, 30, 31, 35, 27 та ін. „Влада розуму й народу - одне і теж”, - говорив Г.Бюхнер. Тому й в усній народній творчості ми зустрічаємо так багато творів, в яких даються поради на сотні століть. Народ схвалює: Розум і силу, Знання і працю милу. Науку, освіту, Усмішку, подібну цвіту. Хоробрість і мужність, Гарну вдачу, мудрість. Совість і чесність Гуманність і чемність Працелюбних, вірних, Чуйних і надійних. Народ засуджує: Злих та сердитих, Упертих і ненаситних. Скупих і лукавих, Дурних та поганих. Крикливих, невдячних, Заздрісних, необачних, Гульвіс, вередливих, Ледачих, нещирих. П’яниць, скалозубів, Нікчем, душогубів. Вчитель: нехай панують на землі добро і справедливість. Добро, доброта це, насамперед, щастя всіх людей. Бо: Добрим бути просто чи не просто? Не залежить доброта від зросту І дитина робить добру справу, Як не кине друга на поталу. Як людей полюбиш, пошануєш, Силу для добра в душі відчуєш. І закрутиться земля скоріше, Якщо разом станемо добріші. Доброта з роками не старіє. Доброта від холоду зігріє, І якщо вона від холоду зігріє, І якщо вона як сонце світить, То радіють і дорослі й діти. А справедливість є закон законів.
| ||||
Переглядів: 235 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |